BMW 520d xDrive

Samochody osoboweTesty i recenzje

Jak można ocenić poziom zaawansowania technicznego konkretnego pojazdu? Z pewnością na wiele sposobów. Można zwracać uwagę na umiejętność łączenia wymagań klientów, które teoretycznie są sprzeczne, albo brać pod uwagę liczbę nowinek technicznych jaka jest w nim dostępna.

Jakby „piątki” nie ocenić, wypada ona świetnie w obu tych kwestiach. Ciekawostką jest fakt, że nie imponuje w tej gamie sportowa wersja M5. Dużo większe wrażenie robią możliwości bardziej „przyziemniej” odmiany – chodzi o 520d. Szczególnie wersja xDrive. Gama BMW serii 5 złożona jest z 19 wersji, i tak bazowa 518d kosztuje 173 900 zł, zaś topowa M5 to już koszt potężny – 480 500 zł. BMW 520d xDrive jest jedną z najtańszych „piątek”, bowiem kosztuje 203 900 zł.

Ta wersja ma pod maską silnik diesla 2,0 o mocy 184 KM oraz momencie obrotowym 380 Nm, natomiast za przeniesienie mocy na koła odpowiedzialny jest w niej 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów, a także napęd 4×4 xDrive. Pozornie wydawać się może, że dwulitrowy motor w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów nie będzie w stanie zapewnić ciężkiemu pojazdowi, który wraz z kierowca waży aż 1,8 t, wystarczających osiągów. Samochód osiąga 100 km/h w ciągu 8,1 sekund. Mniej więcej w okolicach 140 km/h przyspieszenie nie jest już tak imponujące, chociaż auto i tak zupełnie sprawnie nabiera prędkości. Jeżeli maksymalnie wciśniemy pedał gazu w kabinie będzie słychać silnik. Są to właściwie jedyne momenty, kiedy można go wyraźnie usłyszeć, ponieważ w czasie spokojnej jazdy prawie go nie słychać, i to nawet po rozruchu w czasie niskich temperatur na zewnątrz.

Jak wiadomo BMW słyną ze świetnego prowadzenia. Seria 5 wcale nie jest wyjątkiem. W czasie dynamicznej jazdy krętą drogą nie czuć jej sporej masy. Napęd 4×4 zapewnia zupełnie wzorową trakcję i to nawet na śliskiej drodze. Ciekawostką jest fakt, że znakomite zachowanie w zakrętach nie jest okupione brakiem komfortu. A nawet, seria 5, szczególnie na seryjnych 17-calowych kołach, może zadziwić tym jak dobrze radzi sobie z rozmaitymi nierównościami, nie hałasując przy tym wcale.

Poważna waga tego auta nie przeszkadza w oferowaniu świetnych osiągów i pewnego prowadzenia.

Jak wygląda sprawa zużycia paliwa?

Tutaj czeka nas największe chyba zaskoczenie… BMW w czasie kilkunastostopniowych mrozów, w trasie zużyło jedynie 4,4 l na 100 km. W czasie dynamiczniejszej jazdy spalanie wzrosło do 5 l/100 km, natomiast na autostradzie na każde 100 km samochód spala 6,4 l. Mimo tego, to nadal bardzo dobre rezultaty. W przypadku tego auta nawet cena – 204 tysiące zł. nie jest wadą, bowiem konkurencja (Mercedes i Audi), bardziej paliwożerni kosztują nawet o 35- 45 tys. więcej od opisywanego BMW xDrive.

Podsumowując: samochód ten zapewnia bardzo dobre osiągi, świetne wyciszenie, znakomicie się prowadzi, wręcz rekordowo niskie zapotrzebowanie na paliwo , mnóstwo dodatków i bogate wyposażenie. Minusem jest cena, która mimo wszystko jest dość wysoka oraz konieczność dopłacenia za możliwość składania tylnej kanapy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *